Eerste week in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu Eerste week in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu

Eerste week in Nepal

Door: lynnwalsemann

Blijf op de hoogte en volg Lynn

04 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Eindelijk de mogelijkheid om mijn eerste reisverslag te schrijven! Maandag ben ik na een hele vermoeiende vliegreis goed aangekomen op Kathmandu airport, en gelukkig was ook mijn bagage goed aangekomen. Toen met een busje naar het hostel gegaan.. Wat een verkeer.. Ik zal nooit meer klagen over het rijgedrag van mijn vriend ;)Het hostel was prima, lieve mensen en prima eten, het is helemaal niet zo heet.. tot nu toe.

Gisteren naar het gastgezin gegaan, wat een hele lieve familie is. Een vader, een moeder, twee zonen en een oma. De twee oudste zonen spreken Engels en de vader zelfs ook Nederlands! 's Avonds Dahl gegeten, het meest gegeten gerecht in Nepal; rijst met een linzenprutje en pompoenbladeren, echt lekker! Deze week zijn we steeds overdag bij de partnerorganisatie, geleid door Rajesh.Hij leert ons de do's en don'ts en laat ons een begin van Nepal zien. Vandaag hebben we voor het eerst Nepalese les gehad, nadat we gisteren een naamceremonie hebben gehad, mijn nieuwe naam is Lila, wat een beslissing door God betekent (Mero naam Lila ho = mijn naam is Lila). In de middag zijn we nepalese kleding gaan kopen, dus als ze klaar zijn (op maat gemaakt) zal ik wat foto's uploaden :) Verder vandaag onze eerste echte stortbui meegemaakt waar we doorheen moesten, dus helemaal doorweekt in het gastgezin aangekomen, maar goed, gelukkig is het dan niet koud hier. Het is ongeveer 30 graden elke dag... Dus best heet.. Ik wil jullie nog veel meer vertellen, maar de stroom gaat zo uitvallen dus ik moet nu echt stoppen. Tot snel,

Lieve groetjes Lila (Lynn)

p.s. Het tijdssverschil is ongeveer vier uur, waarbij het hier vier uur later is dan in Nederland.. Als jullie me willen bereiken ;)

  • 04 Juli 2012 - 14:27

    Mam:

    Lieve Lila.

    Mero naam Trudi ho!
    Leuk joh, om te lezen.
    Fijn dat je zo goed terecht bent gekomen. Hoe vonden de boys de voetbalshirts?
    Gelukkig geen 40 graden daar. En hoe is het met de muggen daar? en al kakkerlakken gezien?
    Tip van mam : Bij tropische stortbui misschien toch handig om de volgende keer een wegwerpponcho in je tas te stoppen als je daar op stap gaat? :-) (Toch maar goed dat je ze mee hebt genomen, he! )
    We zitten al de hele dag te wachten op het telefoontje van het Gerrit Rietveld College of Jim over is, ieder keer als de telefoon gaat, springen we op, maar tot nu toe nog geen bericht.
    Nou, ben benieuwd je te aanschouwen in je Nepalese outfit :-)
    geniet daar en tot snel,
    kus mam.


  • 04 Juli 2012 - 14:36

    Ananda:

    Hee Lynn/Lila! Leuk reisverslagje! Super fijn dat je zo'n leuk gastgezin hebt. Ben benieuwd naar je andere verhalen! Xxx

  • 04 Juli 2012 - 14:55

    Monique:

    Lieve Lila, ben blij te lezen dat alles zover voorspoedig gaat. Ik wens je veel succes en plezier in wat je allemaal gaat doen. Geniet ervan, lieve groet van ons.

  • 04 Juli 2012 - 15:05

    Nina&Els:

    lieve lynn!
    fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! ook wij proberen je via deze site te volgen! have fun, pas op jezelf en vooral geniet!! xxx

  • 04 Juli 2012 - 17:36

    Roos:

    Ha Lynn!

    Wat heerlijk, ik wil ook!! Geniet maar fijn en laat alles op je afkomen, er is zo veel nieuws. Ik ben erg benieuwd hoe je boudanath zal vinden en het lesgeven aan de monniken.
    Doe je nepal de groeten van me??

    Liefs, Roos

  • 05 Juli 2012 - 17:14

    Jim:

    hoi lila
    heb je het leuk daar?
    ik hoop dat het nog heel erg leuk wordt
    trouwens ik ben door naar 3vwo!
    ik wens je nog veel plezier toe

    groetjes van jim

  • 06 Juli 2012 - 11:25

    Agnes En Consorten:

    hallo Lynn/..,
    Fijn dat je het daar al naar je zin hebt. En ook al van de uitersten van het weer genoten. Ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken, we zullen het vast lezen.
    groetjes Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7039

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Nepal 2012

Landen bezocht: