Bhaktapur en het echte vakantiegevoel in Pokhara! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu Bhaktapur en het echte vakantiegevoel in Pokhara! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu

Bhaktapur en het echte vakantiegevoel in Pokhara!

Blijf op de hoogte en volg Lynn

30 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!

Hier na een lange tijd weer even een berichtje uit het verre Nepal. Ik heb een erg drukke week achter de rug. Maandag en Dinsdag waren de laatste dagen in Namo Buddha, met een leuk tafeltennistoernooi onder de kleine monnikjes en het afscheid. Jammer om weg te gaan, maar ik ben ook wel weer toe aan iets anders. Dinsdag was dan ook het vertrek naar Bhaktapur, waar we in de middag aankwamen. Het is een erg mooie plaats, met veel oude gebouwen en tempels. We hadden een erg leuk en klein guesthouse, waar we voor 7 euro een kamer hadden met twee tweepersoonsbedden, een warme douche en wifi! Woensdag een tocht door het stadje gemaakt aan de hand van de lonely planet. Erg leuk en veel gezien. 's Middags henna laten zetten en daarna naar Kathmandu vertrokken

De volgende dag een dagje lekker wezen shoppen, wat shirtjes gekocht, want wassen is hier ondanks de temperatuur, vanwege de hoge luchtvochtigheid, dus echt niet mogelijk. Trouwens de dag gestart met het meest lekkere ontbijt tot nu toe van de Illy's. 's Middags naar het toeristische Tamel geweest en nog wat souvernirs gekocht. 's Avonds bij projectleider Rajesh gegeten en klaargemaakt voor het raften.

Vrijdag om 7 uur 's ochtends in de bus gaan zitten voor ee tocht van 6 uur (files vanwege landverschuivingen door de hevige regen) om bij de raftingplek aan te komen. Het raften zelf was erg leuk, wel wat eng in het begin, maar ben echt blij dat ik het gedaan heb. zo gaaf! 's Middags was het de bedoeling om met de lokale bus - dat doe ik dus nooit meer - terug te gaan en rond 8 uur 's avonds aan te komen. Maar helaas hadden we weer een grote file, dit keer vanwege een botsing tussen een bus en een vrachtwagen, dus hebben we vier uur stilgestaan! Zonder stroom en met een klein winkeltje... Maar goed we hebben het overleefd. Rond half twaalf in Kathmandu aangekomen en daar een taxi gepakt, wat ook veel gedoe opleverde, want de politie wilde ons helpen thuis te komen - de taxichauffeur wist niet waar hij heen moest - maar kon ons dat niet uitleggen in het Engels, dus wij wisten niet wat ze van ons wilde. Hoop gestress dus. Maar goed, om half drie sliep ik, na het inpakken van mijn tas voor de grote reis naar Pokhara, het backpack gedeelte van mijn reis!

De volgende ochtend, na twee uur geslapen te hebben, weer de bus ingegaan om 7 uur en vervolgens 7 uur naar Pokhara gereden. Dit keer vrij luxe met eindelijk eens genoeg beenruimte ;) en goede airco en zonder files. 's Middags dus aangekomen en op de aankomstplaats een man ontmoet met een goed guesthouse, waar we nu voor drie euro per nacht verblijven :) ! Gisteren onze eerste echt dag hier dus en het was echt super gaaf! We hadden twee scootertjes gehuurd en daarmee rond het meer gereden, en later nog naar Devi's waterfall, wat ook erg leuk was. 's Avonds uitgegaan in club Amsterdam, met bitterballen en cocktails. Heb het dus super naar mijn zin, echt het vakantiegevoel! Zometeen een bootje huren en lekker het meer op, en genieten van het mooie uitzicht en even lekker zwemmen.

Zo, bij deze zijn jullie weer op de hoogte ;) Spreek jullie snel. Groetjes!

• 30 Juli 2012 - 09:58

Els En Nina:

Het klinkt allemaal super en de foto's ondersteunen dat helemaal, leuk hoor dat je nu nog backpackt!
    Je zult wel even tijd nodig hebben om alles een plek te geven als je weer terugbent...veel plezier nog, gr Els/Nina