Paragliding in Pokhara en aankomst Lumbini - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu Paragliding in Pokhara en aankomst Lumbini - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu

Paragliding in Pokhara en aankomst Lumbini

Blijf op de hoogte en volg Lynn

05 Augustus 2012 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Hier weer even een reisverslagje! Vandaag aangekomen in Lumbini, de geboorteplaats van Boeddha, na een top week in Pokhara met Laurien, Joep en Karlijn afgesloten te hebben met paragliding! Na heel heel veel gedoe, ben ik gisteren om kwart over vijf met een busje een berg genaamd Sarangkot opgereden, waarna we te horen kregen dat de wind goed genoeg was om daadwerkelijk te gaan paragliden! Dus uit het busje en snel naar de take off plaats gelopen, waar ik een soort zwart pak omkreeg waar ik in zou hangen in de lucht. Het weer verslechterde dus we moesten snel gaan. Geen tijd dus voor mijn hoogtevrees. Het ging zo snel, het ene moment zijn mijn begeleider (tandem-flight) run run en het volgende moment hingen we al in de lucht en dat was best comfortabel. Echter kwam mijn begeleider er al snel achter dat er iets mis was met de parachute, de ene kant zat helemaal in elkaar gedraaid, waardoor de parachute niet goed kon openen en we veel hoogte verloren. Gelukkig lukte het hem op tijd de parachute volledig te openen en controle te krijgen over parachute.

Dat ging dus niet helemaal vlekkeloos. Maar toen we eenmaal hingen zonder problemen was het echt heerlijk, ondanks de korte tijd door het hoogteverlies en de donkere wolken. Het gevoel is echt onbeschrijfelijk. Tijdens de vlucht heb ik met een camera aan een stok veel foto's genomen en zelfs een filmpje gemaakt, en als het lukt zet ik de foto's van de week op facebook, want hier krijg ik ze niet upgeload (dus check mijn fb van de week ;) ). Na tien minuten tot een kwartier stond ik weer met beide benen op de grond, wat ik overigens ook wel heel fijn vond. Joep en Karlijn hebben ook nog foto's van mij gemaakt, waar je ook echt de parachute ziet, dus die foto's volgen ook nog. Daarna natuurlijk een enorme adrenalinerush gehad en lekker nog wat gedronken en gerelaxt. De laatste inkoopjes gedaan en mijn tas ingepakt. Want de volgende ochtend was het dan echt tijd om naar Lumbini te gaan. Ik zou namelijk gisteren al hier zijn geweest, ware het niet dat ik tien minuten voordat de bus hierheen vertrok, besloot nog een dag te gaan proberen te paragliden (had het al vijf dagen geprobeerd, maar het ging niet door het weer).

Vandaag dus de bus gepakt hierheen, waarbij ik door het goede weer nog getrakteerd werd op een volledig uitzicht op de himalaya, echt prachtig, het lijkt wel nep zo mooi! Ik ben hier om half drie aangekomen en gelijk een guest house opgezocht, kamer is niet echt super, maar ik overleef het best twee nachtjes. In de middag even lekker twee uurtjes geslapen en daarna op zoek gegaan naar een internetcafe, maar er was geen internet. Toen maar naar wat buitenlanders op zoek gegaan en aangeschoven bij vier mensen die twee aan twee reisden en elkaar ook net hadden ontmoet. Lekker colaatje gedronken en toen zag ik dat er wel internet was en ben ik terug naar het internetcafe gegaan. Daar kwam ik twee meisjes uit Italie tegen en lekker met hen gekletst en afgesproken samen morgen Lumbini te gaan bekijken, dus dat is wel gezellig, aangezien ik hier alleen ben.

Morgen dus een dagje Lumbini en daarna terug naar Kathmandu, waar ik nog wat dingen op mijn wishlist heb staan om te bekijken en dan kom ik de 14e naar huis. Een stuk eerder dan gedacht, maar er is redelijk wat gedoe met de organisatie waarbij ik geboekt heb en ik heb het hier dan ook wel weer gezien. Lekker naar huis en daar nog even twee weekjes relaxen. Zie jullie dus alweer snel. Check mijn facebook voor foto's! Groetjes vanuit Lumbini!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 7033

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Nepal 2012

Landen bezocht: