Laatste dagen in het Namo Buddha (klooster) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu Laatste dagen in het Namo Buddha (klooster) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lynn Walsemann - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in het Namo Buddha (klooster)

Door: lynnwalsemann

Blijf op de hoogte en volg Lynn

21 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Hier weer even via via een reisverslagje, aangezien het internet hier erg slecht is.
Afgelopen maandag weer goed hier in Namo Buddha aangekomen na een lange busrit vanuit Chitwan en de dag daarop vanuit Kathmandu.

Dinsdag onze vaste klassen toegewezen gekregen, het zijn echt schatjes (zie foto's)!
Woensdag weer aan ze lesgegeven en verder rustig aangedaan.
Donderdag was hier een vrije dag, dus hebben we, voor zover mogelijk met drums en bekkens om vijf uur 's ochtends in de kamer naast die van ons, uitgeslapen :) ! Daarna werden we in de middag uitgenodigd voor het inter house english speaking contest van klas negen, wat heel leuk was om bij te wonen.
Vrijdag een vrij rustige dag gehad, maar 's avonds wel iets heel leuks gedaan: gevoetbald op zijn Nepalees :) De monniken hadden van oude fietsen alle rubbertjes eraf gehaald en die samengebonden, en dat was dan de voetbal :p We gingen in een cirkeltje staan en dan maar kijken waar de 'bal' heen gaat en wie hem kan raken, echt zo leuk om mee te maken.

Vandaag klas twee een Engelse toets gegeven, gaat heel anders dan in Nederland, maar goed en daarna een tochtje wezen maken in de omgeving, en op een heel mooi grasveld gaan zitten en wat gechilled, zo'n mooi uitzicht!
Morgen onze laatste lesdag alweer, vanwege veel vrije dagen hier in het klooster en een slechte planning van de organisatie van de eindactiviteit: het raften. Maar goed dat moeten we maar accepteren, alles komt zoals het komt hier, dat heb ik nu wel geleerd ;)
Aankomende dinsdag en woensdag tijdens de vrije dagen en uitje naar Bhaktapur gepland en hoop daar in een internetcafe weer even een reisverslagje te kunnen plaatsen.

Tot snel, groetjes vanuit het hoge Namo Buddha!

• 21 Juli 2012 - 21:23

Mam:

Lieve Lila.

Ik wilde net naar bed gaan en zag je mailtje binnenkomen. Ga je niet slapen? Of ben je al weer wakker? (zag dat het 2.40 uur bij jullie is)

Fijn, om weer even wat van je te horen, skypen was vanwege de slechte internetverbinding zeker niet meer gelukt, he?

Zeg, dat eten ziet er echt aantrekkelijk uit zo op de foto :-) Wat eet je nog meer, behalve de bloemkool met rijst? Of krijg je dit 3 x per dag?

Heel leuk die foto's van de kleine monnikjes, het zijn wel snoepjes he? En jij bent een geboren juf! Ik zie het helemaal voor me, hoe je daar les staat te geven. Je kan zien dat je er plezier in hebt.

Morgen ga ik Jim weer ophalen op Rotterdam CS. Zijn eerste week Zeeland zit er dan weer op. Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad. (Ik weet meer van jouw avonturen, dan van de zijne :-) )

Dan is hij weer een weekje thuis en dan op 30 juli gaan we samen naar Zeeland, hij naar de boerderij en ik reis door naar Zoutelande, naar Truus en Harrie.
    (Harrie heeft trouwens net de Vierdaagse weer voltooid en het zoveelste kruisje binnengesleept)

Ik hoop dat ik je dan dinsdag of woensdag nog even spreek via Skype.
    Geniet van je laatste lesdag en als je nog gaat slapen, weltrusten,
    dikke kus mam.

• 22 Juli 2012 - 06:11

Truus Buuts:

Hoi Lynn,

Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Letterlijk en figuurlijk een andere wereld.
    Goede tijd verder nog!

groetjes,

Truus

• 23 Juli 2012 - 18:52

Wilco En Agnes:

hallo Lynn,
    Leuk dat je steeds foto's bij je verslagen hebt. Komt het nog realistischer over. Dat recept van die bloemkool geef je me vast wel als je weer thuis bent!
    De monniken of monnikjes zien er heel vriendelijk/lief uit. Zijn ze dat ook of zijn het ook af en toe ondeugden?!
    groetjes, Wilco en Agnes

• 27 Juli 2012 - 11:40

Mam:

Hoi schat.

Terwijl ik dit schrijf, zet jij je vast schrap, nu je aan het raften bent, maar een nat pak zal je goed doen in de hitte :-)
    Leuk dat je nu gaat backpacken, ik hoop dat je nog ergens een internetverbinding tegenkomt, zodat we nog eens kunnen skypen, ben zo benieuwd naar je avonturen.
    Ik ga helaas niet naar Zoutelande, a.s. maandag, ben gewoon thuis, dus mocht je dan de mogelijkheid hebben om te bellen...
    Nou schat, veel plezier nog, en geniet van je vlucht als je van de week gaat paragliden.

xxx mam.